MENGEJUTKAN! Lelaki askar ini bawa dua budak lelaki yang kelaparan makan di restoran, namun setelah habis makan sesuatu yang aneh tiba-tiba berlaku yang tidak pernah disangka lelaki ini dalam hidupnya

MENGEJUTKAN! Askar Lelaki Ini Membawa 2 Kanak-Kanak Yang Kelaparan Makan Di Restoran


Krisis kanak-kanak jalanan di Filipina sememangnya satu isu yang masih buntu ditemui jalan penyelesaiannya. Sebaliknya, semakin hari semakin ramai kewujdan kanak-kanak yang berkeliaran oleh kerana konflik kemiskinan keluarga. 

Mereka akan berkeliaran untuk meminta duit dan makanan dalam keadaan diri mereka yang tidak terurus. Ramai yang menyedari tentang masalah ini namun tidak ramai yang ingin membantu. Walau bagaimana pun, berbeza pula seorang askar tentera udara ini. Dia melihat dua kanak-kanak ini berkeliaran di Jalan Gaisano Modal di bandar Lapu-Lapu lalu membawa mereka ke sebuah restoran makanan segera.

Dia telah memberi makan Jolibee, Chicken Joy dan aiskrim bagi setiap kanak-kanak tersebut. Sambil dia hanya meminum jus oren ketika menemani dua kanak-kanak tersebut makan. Gambar ini mula tersebar di laman Facebook dan mendapat perhatian ramai netizen terutama sekali warga Filipina sendiri.

Harap askar ini menjadi teledan buat kita semua dalam membantu mereka yang tidak senasib dengan kita.
 

0 Response to "MENGEJUTKAN! Lelaki askar ini bawa dua budak lelaki yang kelaparan makan di restoran, namun setelah habis makan sesuatu yang aneh tiba-tiba berlaku yang tidak pernah disangka lelaki ini dalam hidupnya"

Post a Comment