Dari Seorang Pekerja Zoo Biasa Dan Bermodalkan Telefon RM300, Zukieee Kini Mampu Hidup Mewah : JOM LAYAN VIDEO ZUKI YANG BEST NI...

Dari Seorang Pekerja Zoo Biasa Dan Bermodalkan Telefon RM300, Zukieee Kini Mampu Hidup Mewah : JOM LAYAN VIDEO ZUKI YANG BEST NI...



Nama Zukieee bukanlah perlu diperkenalkan lagi di kalangan pengguna media sosial di Malaysia, video-video lucu yang dihasilkannya menjadi bualan ramai netizen.

Zukiee atau nama sebenarnya Zulkifli Muhammad, 24, kini mampu untuk berbangga dengan pencapaianya, mana tidaknya, selama tujuh bulan video pendek yang dihasilkannya pada awal-awal dulu mampu untuk menangung kehidupan keluarganya yang susah.

"Alhamdulillah, pendapatan sejak menjadi selebriti media sosial agak baik saya boleh bantu ibu dan adik beradik lain setiap bulan dan setakat ini sudah beli kereta Mazda RX8 secara tunai.

"Saya daripada keluarga yang susah dan ada tujuh adik beradik, dulu saya hanya seorang pekerja zoo dengan gaji RM800 sebulan sahaja," ujarnya dipetik laporan mStar.




Menurut beliau lagi, beliau telah menyimpan lama hasratnya untuk aktif di media sosial untuk membantu nasib keluarganya, namun ianya terpaksa dipendamkan kerana kekurangan modal untuk memulakan kerjaya itu.

Akhirnya tahun lalu, beliau telah berjaya membeli sebuah telefon bimbit dengan harga RM300, dia dapat memulakan rancangannya itu.

"Sebenarnya saya sudah simpan idea-idea untuk jadi viral sejak tahun 2011, tapi saya tidak boleh buat kerana saya tiada telefon bimbit yang boleh buat rakaman.

"Sehingga tahun lalu, saya tekad beli telefon berharga RM300 yang ada video. Daripada situ saya buka akaun laman sosial dan muat naik video-video yang saya lakonkan," ujarnya.

Sehingga kini, Zukieee memiliki telah memiliki sebanyak 420,000 pengikut laman Instagram dan 500,000 di Facebook.

Zukieee turut ditanya tahap penglibatan dalam dunia glamer, menurut Zukieee dia menerima banyak tawaran untuk beraksi di dalam program televisyen dan berlakon drama, namun terpaksa ditolak kerana menjaga eksklusiviti dan jenama dirinya iaitu hanya boleh dilihat di media sosial sahaja.

"Kerjaya saya di media sosial bukan di televisyen, jadi saya terpaksa tolak tawaran-tawaran daripada stesen televisyen yang mahu saya terlibat dalam drama dan program mereka.

"Saya tidak mahu jika terlalu kerap di televisyen membuatkan orang bosan dan tidak mahu menonton saya di media sosial pula," ujarnya.

Selain itu, Zukieee berkata, dia kini mempunyai sebuah syarikat pengiklanan Viral Media Sdn Bhd bagi mempromosi produk di media sosial. 



____________________________________________________________
Liability insurance is an important aspect of an insurance policy as it will help to protect the business from various losses. For example, claims could be made against personal injury or property damage caused by employees, products or services.
Business crime insurance is vital to have some protection in the case of forgery, theft, fraud or robbery. Such criminal activity can have a devastating impact on a business, and such crimes (especially online fraud) have become much more prevalent in the last five years, as the majority of businesses have an online component.
Cargo and transportation features should be included if the business is involved in any type of haulage of goods. This will cover against goods that are lost or damaged during transportation (whether delivering or receiving goods).
Workers compensation insurance should be a key component of a business insurance policy. This will ensure that the medical needs of the employees are met, should they go through an accident or disease. It will aid them in a quicker return to work where possible, while also protecting the business from potential lawsuits from current or past employees.
When comparing insurance providers and premiums in Denver, look for the reputation and experience of the insurer as well as the speed of payout. It is also important to know the speed at which the claim will be handled, as this could drag the business into financial difficulties.
Comprehensive insurance for your business is vital in the current economic climate to protect the organization and employees. However, each business has very specific needs, and they can vary from one year to the next. For this reason, an annual review of the insurance coverage is highly recommended to fully cover the business assets. In this sense, an insurance agent in Denver is very useful and can save a business money in the long term.


0 Response to "Dari Seorang Pekerja Zoo Biasa Dan Bermodalkan Telefon RM300, Zukieee Kini Mampu Hidup Mewah : JOM LAYAN VIDEO ZUKI YANG BEST NI..."

Post a Comment