Encik..Boleh T0l0ng Azankan BABY MALANG SAYA?. Baby Ni Tiada Ayah..Ayah Dia TAK MENGAKU ANAK"!! Detik-Detik Sebak LELAKI INI AZANKAN BAYI Yang Tiada Bapa. Menitis Air Mata Baca Kisah Ni

Encik..Boleh T0l0ng Azankan BABY MALANG SAYA?. Baby Ni Tiada Ayah..Ayah Dia TAK MENGAKU ANAK"!! Detik-Detik Sebak LELAKI INI AZANKAN BAYI Yang Tiada Bapa. Menitis Air Mata Baca Kisah Ni






        "Encik..T0l0ng Azankan BABY MALANG SAYA. Baby Ni Tiada Ayah..Ayah Dia TAK MENGAKU ANAK"!! Detik Sebak LELAKI INI AZANKAN BAYI Yang Tiada Bapa


        Saya se0rang lelaki yang masih belum berkahwin. Saya ingin k0ngsikan satu kisah yang berlaku pada 2 minggu yang lalu. Kisah tentang se0rang wanita yang terlalu muda melahirkan anak tidak sah taraf di sebuah h0spital.

        Melihat pada wanita itu terus membuatkan saya rasa bersalah sebagai se0rang lelaki. Wanita itu selamat melahirkan se0rang bayi lelaki. Tetapi disebabkan dia belum berkahwin, dia meminta salah se0rang di situ untuk mengazankan anaknya. Kebetulan saya berada di situ, lalu saya mengambil bayi c0mel itu dan mengazankannya.

        Selesai saja, saya melihat wanita itu menangis yang saya tidak pasti sama ada sedih ataupun terharu. Wallahualam. Berkali-kali dia mengucapkan terima kasih pada saya.

        Selepas itu, datang sekumpulan pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan pegawai dari Pejabat Agama meny0al wanita itu bermacam-macam s0alan.

        Dengan tenangnya wanita itu menjawab, dia tidak mengizinkan siapa-siapa pun mengambil anaknya. Apa pun yang akan terjadi, dia akan menjaga anak kecil itu sendiri walaupun tidak bersuami.

        "Saya tak izinkan. Saya akan jaga anak saya sendiri walaupun takde suami," katanya sambil mencium anaknya tanpa henti.

        Terdetik di hati saya, lelaki yang memperlakukan wanita ini sehingga melahirkan anak se0rang diri di h0spital ini adalah lelaki yang paling b0d0h! Walaupun wanita ini melahirkan anak tanpa berkahwin, saya tetap memandang wanita ini seperti saya memandang permata yang belum pernah saya jumpa.

        Peng0rbanan dia melahirkan anak se0rang diri membuatkan saya yang juga lelaki, sebak dan menangis. Dia se0rang diri membawa barang-barang sambil mengend0ng anak kecil berjalan perlahan-lahan menuju ke jalan keluar h0spital. Saya membantu membawa beg yang digalasnya itu.

        "Dik, nak ke mana? Balik dengan siapa?" s0al saya pada dia.

        Wanita itu hanya tersenyum dan hanya menjawab balik ke rumah dengan teksi. Allahuakbar.

        Kepada semua lelaki, t0l0nglah jangan buat wanita seperti ini. Anda tidak tahu betapa sedihnya saya melihat keadaan mereka yang bernasib seperti ini yang juga disebabkan 0leh g0l0ngan lelaki. Terasa malunya saya sebagai lelaki bila melihat kaum saya sendiri menganiaya se0rang wanita yang berhati mulia seperti dia.

        Jangan ingat selepas dapat meniduri perempuan, terus pergi begitu sahaja tanpa mempedulikan mereka dan kandungannya. Mungkin di dunia anda b0leh terlepas, di 'sana' kelak, menanggung azab yang tidak terhingga.


        Kepada wanita yang lain, kalau terjumpa dengan wanita seperti yang saya ceritakan ini, usahlah dicaci maki, dikeji hina. Sesungguhnya mereka sanggup menjaga anak sendiri atas d0sa lampau mereka membuatkan saya memandang mereka pada level yang paling atas sekali.



____________________________________________________________

Liability insurance is an important aspect of an insurance policy as it will help to protect the business from various losses. For example, claims could be made against personal injury or property damage caused by employees, products or services.
Business crime insurance is vital to have some protection in the case of forgery, theft, fraud or robbery. Such criminal activity can have a devastating impact on a business, and such crimes (especially online fraud) have become much more prevalent in the last five years, as the majority of businesses have an online component.
Cargo and transportation features should be included if the business is involved in any type of haulage of goods. This will cover against goods that are lost or damaged during transportation (whether delivering or receiving goods).
Workers compensation insurance should be a key component of a business insurance policy. This will ensure that the medical needs of the employees are met, should they go through an accident or disease. It will aid them in a quicker return to work where possible, while also protecting the business from potential lawsuits from current or past employees.
When comparing insurance providers and premiums in Denver, look for the reputation and experience of the insurer as well as the speed of payout. It is also important to know the speed at which the claim will be handled, as this could drag the business into financial difficulties.
Comprehensive insurance for your business is vital in the current economic climate to protect the organization and employees. However, each business has very specific needs, and they can vary from one year to the next. For this reason, an annual review of the insurance coverage is highly recommended to fully cover the business assets. In this sense, an insurance agent in Denver is very useful and can save a business money in the long term.

0 Response to "Encik..Boleh T0l0ng Azankan BABY MALANG SAYA?. Baby Ni Tiada Ayah..Ayah Dia TAK MENGAKU ANAK"!! Detik-Detik Sebak LELAKI INI AZANKAN BAYI Yang Tiada Bapa. Menitis Air Mata Baca Kisah Ni"

Post a Comment