Inilah Kronologi Murtadnya Mohd Yusri & Sharifah Farlearton. “Yang Mengejutkan Netizen Pasangan Ini Menghina Agama Islam Di Facebook Miliknya”. Apa Yang Mereka Kata? Baca Sini.. panas hati je rasa

Kronologi Murtadnya Mohd Yusri “Pasangan Hina Islam Di Facebook”



Kronologi Murtadnya Mohd Yusri “Pasangan Hina Islam Di Facebook”|Sepasang suami isteri yang mengaku murtad di laman Facebook masing-masing telah mengejutkan orang ramai. Mereka yang dikenali sebagai Sharifah Farlearton Fadil dan suaminya Mohd Yusri Bin Mohd Yusof didakwa telah keluar dari agama Islam tahun lepas.
Menurut Ketua Pengarah Jakim, Datuk Othman Mustapha berkata, jabatan itu akan mencari jalan penyelesaian selain mengadakan sesi kaunseling kepada pasangan itu setelah mendapat laporan daripada JAIN dan pihak berkuasa berkenaan.
“Kita kena cari jalan yang terbaik untuk bawa (mereka) ke pangkal jalan. Sudah pasti kita akan mencari caranya. Ada banyak, saya lihat, tawaran yang diberi kepada pasangan itu untuk adakan perbincangan mengenai tindakan mereka.
“Jadi, kita harus mendekati mereka untuk mengetahui masalah…kita kena layan dengan baik, kita tidak tahu apa punca dan bagaimana pasangan itu terguris,” katanya.
Kronologi “murtad” Mohd Yusri Bin Mohd Yusof Dikutip Dari Dewan Pemuda PAS Kedah
1990-1994 SMKA Al-Mashoor (L) & tinggal di asrama.
1995 – 1998 ITM Segamat Diploma perakaunan
Latar belakang Sharifah Farlearton, berasal dari Teluk Kumbar PP. mempunyai 3 adik beradik, dia adalah yang sulong, bersekolah di SMK Teluk Kumbar. Pernah ditangkap semasa sekolah mempunyai tato salib di badan. Berkawan dengan seorang Chinese Kristian dari Balik Pulau.
Pernah ditangkap sebagai suspek utama penyebaran risalah kristian sekitar teluk kumbar. Tetapi kes ditutup kerana dia berkahwin dengan Yusri.
Selepas berkahwin, Yusri dapat keja di Jab Penjara di P.Pinang sehingga dinaikkan pangkat ke Inspektor Penjara.
Berpindah ke Penjara Sg Petani selepas dinaikkan pangkat sehingga anak ke 4.
Isterinya tak bekerja tetapi telah beberapa kali membuka perniagaan sepertt kedai makan, kedai buku, Butik & SPA di Sg Petani. Tetapi semua separuh jalan.
Yusri Pernah buat loan dengan Bank Rakyat dan jumlah tunggakkan sehingga sekarang melebihi RM200,000 tidak berbayar. Dan sering meminta bantuan kewangan dari keluarga kedua belah pihak. Termasuk dengan kawan dia bekas pelajar sekolahnya.
Dapat tawaran kerja di MMC Gamuda KVMRT (PDP) Sdn Bhd Selangor sebagai Senior Executives pada Oct 2012.
Graduate pada Ogos 2014 dr Open Universiti Malaysia, Executive Master Business Administration in Corporate Mgmt.
Menurut keluarga, Semasa di Sg Petani tiada apa2 tanpa mereka terpengaruh dgn ajaran Kristian.
Sehingga Dec 2015 mak mertua Yusri dan adik ipar pergi melawat Yusri sekeluarga di Cheras, dapati mereka membela anjing di rumah atas alasan untuk menjaga keluarga mereka kerana Lea sering sakit kerana buatan orang.
Mertua Yusri memaklumkan kepada keluarga Yusri dan mereke turut pergi melawat pada bulan yang sama. Tetapi tiada anjing di rumah. Apabila ditanya Yusri menyatakan mereka menukar mazhab ke mazhab Hambali.
Bulan Jan 2016 setelah didesak oleh adik ke 2 Lea dia mengaku telah menukar agama ke Kristian. Adiknya membuat laporan secara email ke JAWI disusuli whatsapp dgn Ustazah Fauziah dari JAWI. Ustazah Fauziah telah membawa kes ini ke JAIS kerana dibawah bidangkuasa JAIS, dan pihak JAIS membawa kes ni ke Pejabat Mufti Selangor.
Pengakuan terbuka dibuat oleh Yusri di FB pada 6 Feb 2016 secara “public” yg menyatakan dia sekarang adalah Christian, Jesus adalah tuhan dia.
Disusuli pengakuan secara personal dan group whatsapp olehnya kpd beberapa org rakan dan group whatsapp bekas pelajar Al Mashoor.
Isterinya mengaku telah menukar agama melalui FB sejak Jun 2015 seminggu sebelum Ramadhan dan masih duduk sebumbung dengan Yusri dan anak2 walaupun mereka belum menukar agama.
Dia jugak mengaku sanggup kehilangan suami dan anak2 demi agama barunya itu.Sejak pengakuan terbuka oleh Yusri itu. Dia dan Isterinya sering menghina Islam melalui FB.



____________________________________________________________

Liability insurance is an important aspect of an insurance policy as it will help to protect the business from various losses. For example, claims could be made against personal injury or property damage caused by employees, products or services.
Business crime insurance is vital to have some protection in the case of forgery, theft, fraud or robbery. Such criminal activity can have a devastating impact on a business, and such crimes (especially online fraud) have become much more prevalent in the last five years, as the majority of businesses have an online component.
Cargo and transportation features should be included if the business is involved in any type of haulage of goods. This will cover against goods that are lost or damaged during transportation (whether delivering or receiving goods).
Workers compensation insurance should be a key component of a business insurance policy. This will ensure that the medical needs of the employees are met, should they go through an accident or disease. It will aid them in a quicker return to work where possible, while also protecting the business from potential lawsuits from current or past employees.
When comparing insurance providers and premiums in Denver, look for the reputation and experience of the insurer as well as the speed of payout. It is also important to know the speed at which the claim will be handled, as this could drag the business into financial difficulties.
Comprehensive insurance for your business is vital in the current economic climate to protect the organization and employees. However, each business has very specific needs, and they can vary from one year to the next. For this reason, an annual review of the insurance coverage is highly recommended to fully cover the business assets. In this sense, an insurance agent in Denver is very useful and can save a business money in the long term.




0 Response to "Inilah Kronologi Murtadnya Mohd Yusri & Sharifah Farlearton. “Yang Mengejutkan Netizen Pasangan Ini Menghina Agama Islam Di Facebook Miliknya”. Apa Yang Mereka Kata? Baca Sini.. panas hati je rasa"

Post a Comment