SAYU : GENAP SEMINGGU DETIK KAMI SIAPKAN AWAK KE TEMPAT REHAT AWAK DI ALAM BARU SANA-ISTERI..Fuhh...


SAYU : GENAP SEMINGGU DETIK KAMI SIAPKAN AWAK KE TEMPAT REHAT AWAK DI ALAM BARU SANA-ISTERI..Fuhh... 



Fuhh... terkesan aku baca coretan dari Ain Rozita. Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan tenang di sana..
Innalillahiwainnailaihirajion
jom baca kisah sedih ini..

Assalamualaikum wbt B..
Hari ini genap seminggu kesibukan kami
Mempersiapkan awak ke tempat rehat awk di alam baru sana...
27th Nov 2015..
Awak balik kerja..macam biasa..
Saya dah siap masak..
Hari jumaat waktu makan mlm adalah sblm maghrib..
Sebab dah tau schedule awak setiap jumaat
Ada badminton dengan kwn2 awak..

Sebelum ni amanina ikut..tp hari Jumaat itu..
Dr siang..dia cakap tak nak ikut ayah main badminton..
Saya pelik juga...sebelum ni dia yg xsabar2..
Awk klua malam tu mcm biasa juga..
Kt tmpt training awak ada whatassp saya..
Awk bgtau esok nk p angsana sebab dah gaji..
Awk bgtau nk bg duit belanja utk saya n belanja brg2 dapur sekali...
Awak balik lewat dr biasa..
Tp awk kata awk penat..byk peluh..
Nk keringkan peluh dulu sblm masuk kete..
Ini saya faham..awk mmg xsuka kereta kena peluh..
Penguk awak kata..
28th Nov 2015 - Sabtu
Awal pagi saya tersedar..
Saya tgk awak tak ada..
Tp saya dah biasa..
Sebab awak mmg bangun solat malam...
Saya sedar lg...
awak masih tak ada..
Saya jenguk awk kt tmpt biasa

Awak baring depan sejadah..siap selimut..
Saya tanya kenapa tak tido kt dlm semula lps solat?
Awk kata awak sejuk..
Saya ckp kenapa tak matikan aircon je..
Awak ckp xapala...(mmg ini ayat lazim awak)
Saya pegang dahi awak..xpanas..
Tp awak kata mcm nk demam+sakit kepala..
Saya bg awk panadol..
Siang tu kita pegi samsung centre..
Baliknya singgah angsana..
Kita makan tengahari kt marrybrown..masa tu awk makan bubur nasi..
Awk start nampak xsihat..
Saya ajak awk balik..
Awak sungguh2 nk balik kg..
Saya ajak juga singgah rumah kita dulu..
Bg awk berehat..
Ptg tu..awk berkeras nak balik kg..
Half way..awk tak larat n saya cont drive sampai ke rumah mak..
Saya buatkan bubur..awk makan sikit je..
Mlmnya saya bawa awak p clinic...
Kebetulan ramai pula lelaki2 dewasa yg demam..
Doctor pun kata awak demam..sekarang musim demam katanya..
Kita balik...saya bg awk bubur dan makan ubat..
29th Nov 2015 Ahad

Awk masih xsihat..mula xde selera makan..
Awk dah lama tak demam..jadi kita sama2 sangka mungkin awak demam teruk sikit kali ni..
Awk muntah2..sakit kepala..sympthom dulu2 kalau awk demam..
Tengahari tu kita pg rumah mak awak...
Mak urut2 kepala awak...
Dia buka first aid dia...
Wahhh mcm doc..semua jenis ubat ada..
Bila dah kurang kita balik pt salleh...
awk kata awk xlarat nk kerja isnin..
kita pegi lg sekali clinic..
Doc ambil darah..doc kata awak xmakan ubat dengan betul...
Dlm hati saya cakap...betul juga..
Doc bg mc suh awak berehat lg...
Malamnya awk tido mcm biasa..tido lena..
Tgh2 mlm awak sedar...saya urutkan kepala awak ..
Awk suh saya tido..saya kata tak apa..saya xkerja...siang boleh tido puas2...
30th Nov 2015 Isnin..
Pagi2 awak dah bangun...
Saya tgk memang awak dah sihat...
Awak ajak saya p samsung centre lg..ambil phone ni..
Saya cakap tak payah..jauh..
Saya boleh ambil sndiri esok2...
2x saya kata tak payah..tp awak tetap nak klua..
Awak kata kalau duk rumah je..awak rasa nk tido je..
Nnti badan lemah..
Saya fikir...betul juga...
On our way..

Awk tnya..kenapa ya saya sakit mcmni...saya xpernah kan sakit mcm ni..
Saya ckp..ya xpernah...tapi kalau dulu2 sebelum kawin..
Xtaulah...
Saya ckp..tak apa..demam kan hapuskan dosa2..
Saya ckp dengan amanina..
Amanina...ayahkan dah xde dosa..sebab ayah dah demam teruk..hehehhe...awak pun senyum..nampak lega..
Masa saya ambil phone..saya check2..tak dpt detect network pulak..
Techician tu kata ada major prob nk kena baked semula..
Saya bgtau awak..ajak awak balik sebab kalau tnggu pun lama..
Awak tetap nk tunggu sampai siap..awak kata baking tu sekejap je..
Sampai ke ptg kita tnggu..
Saya ajak awak balik senai je..dekat..awk pun boleh berehat..tp awak xnak..
Sampai rumah mak..awak tiba2 rasa sejuk mengigil..
Saya selimutkan awak tebal2..bg air panas..
Awak terlelap..
Saya sediakan air mandian utk awak..
Air suam2 ..+ kd sent antistress..supaya awk segar..
Xlama saya kejutkan awak.
Sebab nk maghrib..awk nmpak lega..nmpak ok..
Malam tu kita klua ambil result darah awak..
Saya dah standby nk beli ketam..buat sup ketam..
Sebab saya suspect awak kena denggi...memandai2 je saya kan..
Rupanya tak..everything is fine..xde sakit apa2..demam pun dah baik...
Awk mmg nmpak dah sihat..kita beli burger kt depan munawarah sebb awk xde selera makan nasi...
Mlm tu awak masih sakit kepala..n masih rasa xsihat..
Awk kata xcukup fit utk p kerja..
Saya ckp tak apa..esok kita p clinic lg..
Mlm tula awak xdpt tido..awk muntah..awak buang air..
Awak rasa sejuk...awak rasa panas..
Saya urutkan kepala..tarik rambut mcm selalu..
Abah urut2kan badan awak..
Bila awak panas sgt .saya lumurkan awak dgn air asam jawa..
Saya rasa risau sgt...tak pernah awak mcm tu...
1st Dec 2015 Selasa
demam dah kebah..tp awak tido sebab xckup tido mlm tu..
Saya buatkan bubur lagi &
Buat sup ayam lagi..supaya ada selera makan..
Saya siapkan air mandian awak..air suam2 + kd sent antistress supaya awak rasa lega..
Ptg tu kita p clinic kesihatan kg..

Nurse tu check..katanya awk xdemam...awk xbole dpt mc..
Nurse ambil darah lg..
Result klua..saya tnya denggi ke malaria.nurse kata..
Darah ok..xde apa..
Jadi kita sama2 agak awak demam urat...
Kita terus p rumah mak awak..sebab kt kt sana ada pakcik yg boleh urut..
Pakcik tu kata badan awak penat..urat2 tegang..
Lps urut insyaAllah lega...
Kita balik rumah malam tu..
Awak dah tak demam..cuma rasa lenguh2 sikit lps kena urut...
Masa nk tido..awak dah xnk tido tmpt biasa awk tido masa sakit..awk xnk guna tilam yg awak guna masa sebelum awk demam..
Saya ambilkan tilam amanina supaya awk selesa..
Tgh2 mlm saya terjaga..tgk awak tak ada..
Rupanya awak minum air n makan buah pear..
Saya lega..tgk awak dah mula selera nk makan n minum..
Awk suh saya tido..
Awk kata kesian saya kena jaga awk xcukup tido..
Saya ckp lagi...xper..saya tak kerja..mlm xtido siang boleh tido...
Saya urutkan kepala sampai saya yg tertidur..
2nd Dec 2015 Rabu
Bgn pagi awk nmpak dah sihat cuma awak kata belum larat pg kerja..
Saya hantar awak ke clinic lain plak..
Doc check..awak xdemam..
Awk kata awk sakit kepala...
Awk ckp dgn doc..smlm awk urut badan..igtkan demam urat...
Doc kata urut xelok kalau demam urat..kita diam je..
On our way balik..awk kata awk nk makan nasi + telur mata..
Sampai rumah je..saya trus goreng telor..nasi dah masak..
Seronok sebab awk dah nk mkn nasi..
Awk nmpak betul2 dah sihat..
Saya bg awk makan nasi + telur..
Tapi awak kata awk nk makan nasi putih je...
Saya temankan awk makan..awk makan sikit sgt..
Tapi tak apa..sekurang2nya awk dah sihat...

Kita bual2..badan awk dah ok awak kata..
Saya suh awak baring2 ..berehat..awak kata kalau tertido je
Mimpi pasal kerja..tersedar..pastu kang sambung mimpi lg ..
Saya ketawa je..saya ckp kalau nk kerja..esok saya hantarkan...
Awak ckp..kesian awak B...esok birthday awak..tapi awak kena jaga saya yg sakit..saya cakap..ala xper...kan saya xkerja...
Tghari lps zuhur saya klua cucikan kereta awak..
Sebab dah kotor..kamis awak nk kerja..
Awk kirim eno..
Sebab perut awak masuk angin..
Balik tu saya buat kan eno..awk minum...
Saya pegang2 kepala awak..leher awak..
Mmg dah xpanas..
Awk kata kepala dah ok..
Perut je ada angin...
Awak sedawa kuat..saya ckp..haaaaa angin dah klua..
Kejap lg ok ni...
Saya pun cepat2 p toilet n solat asar..
Sujud last saya dgr adik pangil2 nama awak..
Abah panggil2 nama awak..
Usai salam..saya lari tgk awak dah xsedar..
Saya n abah cuba tegakkan leher awak..
Ada 1 nafas klua..
Abah mak...kata awk pengsan..
Saya bingung...
Mak abah..ntah sapa lg...angkat baringkan awak kt lantai..
Azan maghrib..
Sementara tnggu ambulan dtg..saya solat maghrib..
Saya doa Allah beri kesembuhan pd awak..
Doa Allah beri kekuatan pada saya...

Saya minta supaya saya kuat n redha atas apa juga ujian yg Allah nk bg...
Saya kejut awak..saya bgtau dah maghrib..bgnla..
Pegi surau...rutin awak setiap maghrib akan pegi surau
Bawak amanina sekali...
Ambulan sampai kul 8.00 pm..
Doc kata awak dah xde...
Hati saya masih harapkan ada magic...
Mcm kat tv...doc tekan2..check2..awak batuk2 dan terbangun...
Tapi takkk...
Doc tutup muka awak..saya menangis...
Saya kumpul kekuatan..
Semua yg ada beri saya semangat dan kata2..
Saya bukan tak boleh terima kenyataan..
Saya cuma tak boleh nk percaya lagi ..
Saya igtkan awak pengsan..
Semua org cakap awak pengsan...
Saya kumpul kekuatan...
Saya cium dahi awak..usap2 rambut awak mcm selalu..
Saya cakap..
Saya redha..
Saya relakan awk pergi..sebab awak dah penat sgt..
Saya minta maaf atas semua salah silap saya selama ini..
Awak dah tak ada...tp saya tau awak nmpak saya...
Hati saya jd tenang..
Cuma bila org2 keliling menangis..saya jd sayu..
Saya bgtau amanina..
Ayah dah tak ada..ayah dah meninggal dunia..
Dia diam dan angguk..diam mcm faham..

Dan seterusnya episode awk disiapkan utk ke tempat baru awak...
Org semakin ramai..kawan2 awak dtg...
Sampai ke pagi saya tunggu awak...
3rd Dec 2015 Rabu
Semalaman tak tido..tak de rasa mengantuk...
Selepas awak dimandikan..
Saya solat minta Allah tolong mudahkan semua urusan..
Buat kali terakhir saya cium dahi awak..lembut.
N sejuk...
Usap2 rambut awak...sama mcm biasa..
Saya cakap lagi dengan awak...
B awak pergila..saya redha..saya relakan...
Saya maafkan semua dosa2 awak...tp awak tak ada dosa kt saya..
Kita kan dah sama2 janji akan sentiasa memaafkan setiap kali lepas solat .
Rasa lapang dan tenang sekali perasaan saya..
Pertama kali B saya naik van jenazah..duk sebelah awak..
Saya dah xsedih...
Hingga dikebumikan..saya tak henti2 doakan semoga Allah ampunkan semua dosa2 awak...
Bila tengok tanah dikambus...saya sedar..saya juga akan ke sana..
Saya kena terus bersedia utk mati bila2...
Tugas awak di dunia ini telah selesai..
Allah merehatkan awak awal2...kerana Allah sayangkan awak...
Ya Allah ambil awak sekarang kerana Allah sayangkan awk...
Dlm perjalanan balik..
Saya rasa bersyukur..
ALLAH temukan kita..
ALLAH izinkan saya berenti kerja...
Saya dpt berkhidmat utk awak...
Jaga awak sakit tanpa mengeluh...
Hingga ke akhir hayat awak saya ada sebelah awak..
InsyaAllah saya kuat...
Saya dah xmenangis...
Cuma hari ke 2 tu jela...
Saya nk cuci baju2 awak...
Saya jd sedih...bukan xbiasa cuci baju...
Tapi jadi mcm blank sekejap..
Selalukan awak ada...bila tiba2 tak ada..msti terigt...
Terima kasih kepada semua ahli kluarga dan saudara mara
Yg memberi kata2 semangat dan doa..
Thanks semua kawan2 yg dtg dan yg mendoakan kami
Thanks ain haron...sampai ke kubur ko teman kan aku...
Banyak benda aku blaja dr ko...
B..

Tenang dan damailah awak di sana..
Saya akan terus berusaha utk siapkan bekalan saya pula bila tiba masanya nanti..
kita akan jumpa di sana nanti ya...
Amanina.
Saya serahkan dia sepenuhnya dibawah jagaan dan perlindungan Allah swt...
Mobile Uploads · 10 December at 16:30



____________________________________________________________

Liability insurance is an important aspect of an insurance policy as it will help to protect the business from various losses. For example, claims could be made against personal injury or property damage caused by employees, products or services.
Business crime insurance is vital to have some protection in the case of forgery, theft, fraud or robbery. Such criminal activity can have a devastating impact on a business, and such crimes (especially online fraud) have become much more prevalent in the last five years, as the majority of businesses have an online component.
Cargo and transportation features should be included if the business is involved in any type of haulage of goods. This will cover against goods that are lost or damaged during transportation (whether delivering or receiving goods).
Workers compensation insurance should be a key component of a business insurance policy. This will ensure that the medical needs of the employees are met, should they go through an accident or disease. It will aid them in a quicker return to work where possible, while also protecting the business from potential lawsuits from current or past employees.
When comparing insurance providers and premiums in Denver, look for the reputation and experience of the insurer as well as the speed of payout. It is also important to know the speed at which the claim will be handled, as this could drag the business into financial difficulties.
Comprehensive insurance for your business is vital in the current economic climate to protect the organization and employees. However, each business has very specific needs, and they can vary from one year to the next. For this reason, an annual review of the insurance coverage is highly recommended to fully cover the business assets. In this sense, an insurance agent in Denver is very useful and can save a business money in the long term

0 Response to "SAYU : GENAP SEMINGGU DETIK KAMI SIAPKAN AWAK KE TEMPAT REHAT AWAK DI ALAM BARU SANA-ISTERI..Fuhh... "

Post a Comment