SUSULAN KES PUKAU DAN C@BUL: Padah OKU berhadapan hukuman berat..

SUSULAN KES PUKAU DAN C@BUL: PADAH OKU BERHADAPAN HUKUMAN BERAT..







Bachok: Seorang lelaki orang kurang upaya (OKU) dijatuhi hukuman penjara 32 bulan dan lima sebatan oleh Mahkamah Majistret Bachok, di sini, hari ini atas tuduhan memukau dan mencabul dua mangsa, awal bulan lalu.
  Majistret Azem Fatihi Kamal menjatuhkan hukuman itu terhadap tertuduh, Che Mohd Shamsul Che Ab Rahman, 36, yang mengaku bersalah selepas kertas pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah.



  Bagi tuduhan pertama, lelaki itu dijatuhi hukuman penjara lapan bulan dan dua sebatan. Tuduhan kedua, dia dihukum penjara 24 bulan dan tiga sebatan. Azem Fatihi mengarahkan kedua-dua hukuman berjalan serentak bermula hari ini.
  Mengikut pertuduhan, penganggur berkenaan didakwa mencabul kehormatan dua mangsa berusia 18 tahun dalam kejadian berasingan di Jalan Kemudi dan Beris Lalang, Jelawat di Bachok masing-masing di antara jam 6.30 petang hingga 8.30 malam, 2 Mei 2016 dan 8.30 malam hingga 5 pagi, 3 Mei 2016.


  Fakta kes, lelaki itu minta wang RM2 daripada mangsa dan membacakan ayat sebelum menyerahkan kembali wang itu kepada wanita itu hingga menjadikan mangsa tidak sedar dan dipukau sebelum kehormatannya dicabul kejadian di Kampung Kemudi.

Kes kedua, tertuduh pergi ke rumah mangsa dan mengaku sebagai bomoh dan minta barang untuk tujuan perbomohan iaitu kelapa parut, belacan dan pewangi ketiak serta membakarnya di dalam dulang. Sisa pembakaran disapu ke muka mangsa dan menjadikan wanita itu tidak sedar dipukau sebelum dicabul kejadian di Beris Lalang, Jelawat.

0 Response to "SUSULAN KES PUKAU DAN C@BUL: Padah OKU berhadapan hukuman berat.."

Post a Comment