Kisah Benar,Hiba Dan Geram Perempuan Ini Berborak Dengan Driver Bas Rapid Ke Puncak Alam Yang Mesti Anda Baca Dan Kongsi Kepada Semua.
Kisah Benar,Hiba Dan Geram Perempuan Ini Berborak Dengan Driver Bas Rapid Ke Puncak Alam Yang Mesti Anda Baca Dan Kongsi Kepada Semua.
Kisah ini berlaku pada 26 Mac 2014
Sampai atas dari giant setia alam.. Dia tanya aku, aircond kuat sangat tak? Dia prihatin... Takut penumpang sejuk. Lepas tu dia mula bercerita dengan aku.. Pasal bas, pasal penumpang, pasal waktu bekerja, dan waktu tu aku jatuh kesian. Ya aku kesiankan dia aku kesiankan semua pemandu bas.
Kisah ini berlaku pada 26 Mac 2014
Malam tadi di takdirkan tuhan.. Aku naik bas rapid ke Puncak Alam.. aku duduk depan sekali. Sebab seat kat belakang semua dah penuh. Bas terakhir. Pukul 11 malam.
Sampai atas dari giant setia alam.. Dia tanya aku, aircond kuat sangat tak? Dia prihatin... Takut penumpang sejuk. Lepas tu dia mula bercerita dengan aku.. Pasal bas, pasal penumpang, pasal waktu bekerja, dan waktu tu aku jatuh kesian. Ya aku kesiankan dia aku kesiankan semua pemandu bas.
Kesusahan mereka tu. Yang tak mungkin ramai yang sedar dan tahu. Disebalik mulut ramah tu tersembunyi seribu kepenatan mengerah kudrat.
Bas lambat, salahkan pemandu bas itu ini...Marah pemandu bas itu ini. Pegawai datang buat random check tiket takde??? Salahkan pemandu bas tak bagi tiket. Apa dia dapat? Kena potong gaji kena gantung keja. Gaji tak seberapa tolak epf tolak socso yang tinggal berapa ratus je? Anak bini kat rumah nak belanja. Sewa rumah bil api air kena bayar. Anak nak sekolah merengek nak itu ini. Yang bujang pun ikat perut inikan pula yang dah berkeluarga.
Dia tak bagi tiket atau kau yang lari masuk buat muka tak malu ikut pintu belakang tak bayar tiket? Bas lambat kau pergi hantar email aduan kat pegawai depoh tapi kau tak tahu yang sebenarnya bas rosak tengah jalan atau macam2 masalah lagi yang mungkin kau tak tahu. Kau takde duit kecik untuk bayar 1.90 tambang! Driver keluarkan duit dia untuk tolong kau tukar duit tapi si bangsat pergi tangkap gambar hantar email ke pegawai depoh? What the heck?!!! Apa masalah kau? Pasal kau diorang kena cas melanggar etika bekerja, kena potong gaji.
Bas terakhir pukul 11, kena hantar bas balik depoh apa semua sampai rumah dalam pukul 12 lebih. Esok pagi kalau memang jadual pagi kau agak pukul berapa diorang kena bersiap pergi kerja?? Pengakuan jujur dari driver bas ialah pukul 3.30 pagi dah bersiap ke depoh untuk ambil bas dah bergerak ke kawasan masing-masing. Kau boleh bayang tak? Sempat ke driver bas ni nak rasa tidur nyenyak?? Dengan usia diorang yang majoritinya bukan lagi muda...Kau mampu rasa tak kepenatan yang diorang rasa tu?
Aku harap lepas ni sebelum kau bertindak nak buat aduan.. Kau fikir dulu...Ya betul kau, aku pelanggan...Kita ada hak. Tapi kita kena ingat mereka ialah manusia bukan robot. Tunjukkan timbang rasa pada sesama saudara kita.
Ditulis Oleh Ladyy Zee Via Facebook (26 Mac 2014)
____________________________________________________________
Liability insurance is an important aspect of an insurance
policy as it will help to protect the business from various losses. For
example, claims could be made against personal injury or property damage caused
by employees, products or services.
Business crime insurance is
vital to have some protection in the case of forgery, theft, fraud or robbery.
Such criminal activity can have a devastating impact on a business, and such
crimes (especially online fraud) have become much more prevalent in the last
five years, as the majority of businesses have an online component.
Cargo and transportation
features should be included if the business is involved in any type of haulage
of goods. This will cover against goods that are lost or damaged during
transportation (whether delivering or receiving goods).
Workers compensation insurance should be a key component of a
business insurance policy. This will ensure that the medical needs of the
employees are met, should they go through an accident or disease. It will aid
them in a quicker return to work where possible, while also protecting the
business from potential lawsuits from current or past employees.
When comparing insurance
providers and premiums in Denver, look for the reputation and experience of the
insurer as well as the speed of payout. It is also important to know the speed
at which the claim will be handled, as this could drag the business into
financial difficulties.
Comprehensive insurance for
your business is vital in the current economic climate to protect the
organization and employees. However, each business has very specific needs, and
they can vary from one year to the next. For this reason, an annual review of
the insurance coverage is highly recommended to fully cover the business
assets. In this sense, an insurance agent in Denver is very useful and can save
a business money in the long term.
0 Response to "Kisah Benar,Hiba Dan Geram Perempuan Ini Berborak Dengan Driver Bas Rapid Ke Puncak Alam Yang Mesti Anda Baca Dan Kongsi Kepada Semua."
Post a Comment