12 Selfie Yang Berakhir Dengan Tragedi. #5 Paling Dekat Di Hati Rakyat Malaysia

12 Selfie Yang Berakhir Dengan Tragedi. #5 Paling Dekat Di Hati Rakyat Malaysia


12 Selfie Yang Berakhir Dengan Tragedi. #5 Paling Dekat Di Hati Rakyat Malaysia
“First, let me take a selfie.”
Selfie kini sudah menjadi satu fenomena global yang melanda majoriti manusia di muka bumi. Tanpa mengira waktu dan tempat, pasti insan yang gilakan selfie akan menggunakan kesempatan yang ada untuk mengambil gambar kenangan. Namun begitu, ada juga selfie yang berakhir dengan tragedi memilukan. Hari ini, kami ingin kongsikan 12 selfie yang pasti mengingatkan kita bahawa ajal dan maut itu memang tidak dapat diduga.
1. Oscar Otero Aguilar
Oscar Otero Aguilar
Mabuk yang mengundang padah! Oscar yang berada di dalam keadaan mabuk cuba berselfie dengan sepucuk pistol sebagai pelengkap gaya. Malangnya, dia telah tertembak diri sendiri sewaktu sedang mengambil gambar.
2. Seorang lelaki di Jaen, Sepanyol
Lelaki di Jaen, Sepanyol
Selfie tidak bertempat! Lelaki berusia 21 tahun ini menemui ajal sewaktu cubaan untuk mengambil gambar di atas sebuah kereta api akibat renjatan elektrik.
3. Ahli Muzik Reggae Jadiel (Ramon Gonzalez)
Jadiel
Jadiel sempat merakam selfie terakhir ini sebelum dia terlibat dengan kemalangan yang menyebabkan kematiannya.
4. Collete Moreno dan Ashley Theobald
Collete Moreno dan Ashley Theobald
Dua gadis manis ini sedang berada di dalam perjalanan menuju ke parti meraikan bakal pengantin baru, Collete Moreno sewaktu dia merakam selfie ini. Selang beberapa minit kemudian, kereta yang dipandu Ashley telah terlibat dengan kemalangan yang mengakibatkan kematian Collete.
5. Gary Slok dan ibunya
Gary Slok dan Ibunya
Mereka berdua sepatutnya sedang berada di dalam perjalanan ke Malaysia untuk menikmati percutian musim panas. Tetapi Gary Slok dan ibunya yang merupakan penumpang MH17 tidak berpeluang menikmati percutian idaman setelah kapal terbang malang itu ditembak jatuh sebelum terhempas di kawasan sempadan Ukraine-Rusia.
6. Mohammed al-Chaar
Mohammed al-Chaar
Mohammed al-Chaar (berbaju merah) adalah seorang remaja Lebanon berusia 16 tahun yang sedang keluar bertemu rakan-rakan sepertimana kebiasaan remaja lain. Namun begitu, nasib tidak menyebelahinya apabila turut terkorban di dalam serangan bom yang dikatakan berkait dengan konflik yang berlaku di Syria. Berang dengan apa yang menimpa al-Chaar, sekumpulan remaja telah menggunakan media sosial Facebook dan Twitter untuk kempen anti-keganasan.
7. Dua wanita di Iran
Dua Wanita Iran
Kedua-dua wanita ini memang penggila selfie yang tegar! Mereka telah terlibat dengan kemalangan sewaktu merakam video nyanyian mereka di dalam kereta. Mujur kedua-duanya terselamat dalam kemalangan itu. Namun begitu, mereka masih sempat berselfie sewaktu di dalam perjalanan ke hospital. Nampaknya mereka memang tidak akan berasa serik untuk berselfie pada masa akan datang!
8. Karen Hernandez
Karen Hernandez
Karen sedang cuba untuk berselfie di sungai El Tunal yang terletak di Mexico. Namun begitu, malang tidak berbau apabila wanita itu tergelincir lalu terjatuh ke dalam sungai sebelum mati lemas.
9. Jenni Rivera
Jenni Rivera
Selebriti sensasi Mexico ini telah merakam foto terakhir bersama krewnya sebelum penerbangan berlepas. Jet peribadi yang dinaiki mereka telah terhempas berhampiran Iturbide, Nuevo León, Mexico lalu meragut nyawa kesemua penumpang.
10. Courtney Sanford
Courtney Sanford
Courtney Sandford telah memuat naik gambar selfienya beberapa minit sebelum terlibat di dalam kemalangan jalan raya. Ironinya, wanita itu juga sedang mendengar lagu Happy nyanyian Pharrel Williams ketika kejadian berlaku.
11. Pasangan dari Poland
Pasangan Poland
Pasangan suami isteri ini telah menemui ajal akibat terjatuh dari tebing tinggi Cabo De Roca semasa sedang berselfie. Mereka berdua dikhabarkan sedang melancong ke Portugal sewaktu insiden buruk ini berlaku.
12. Xenia Ignatyeva
Xenia Ignatyeva
Remaja berusia 17 tahun ini dikatakan telah hilang keseimbangan sewaktu cubaannya untuk berselfie di atas sebuah jambatan. Xenia meninggal dunia akibat renjatan elektrik melalui kabel yang cuba dipautnya sewaktu terjatuh.
Semoga kita mendapat pengajaran daripada kisah yang dikongsikan ini. Hendak berselfie pun perlulah memikirkan aspek keselamatan diri dan semua orang. Ingatlah insan tersayang sebelum berselfie!

____________________________________________________________

Liability insurance is an important aspect of an insurance policy as it will help to protect the business from various losses. For example, claims could be made against personal injury or property damage caused by employees, products or services.
Business crime insurance is vital to have some protection in the case of forgery, theft, fraud or robbery. Such criminal activity can have a devastating impact on a business, and such crimes (especially online fraud) have become much more prevalent in the last five years, as the majority of businesses have an online component.
Cargo and transportation features should be included if the business is involved in any type of haulage of goods. This will cover against goods that are lost or damaged during transportation (whether delivering or receiving goods).
Workers compensation insurance should be a key component of a business insurance policy. This will ensure that the medical needs of the employees are met, should they go through an accident or disease. It will aid them in a quicker return to work where possible, while also protecting the business from potential lawsuits from current or past employees.
When comparing insurance providers and premiums in Denver, look for the reputation and experience of the insurer as well as the speed of payout. It is also important to know the speed at which the claim will be handled, as this could drag the business into financial difficulties.
Comprehensive insurance for your business is vital in the current economic climate to protect the organization and employees. However, each business has very specific needs, and they can vary from one year to the next. For this reason, an annual review of the insurance coverage is highly recommended to fully cover the business assets. In this sense, an insurance agent in Denver is very useful and can save a business money in the long term.

1 Response to "12 Selfie Yang Berakhir Dengan Tragedi. #5 Paling Dekat Di Hati Rakyat Malaysia"

  1. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :) :* :*

    www.dewapk.com

    ReplyDelete